Trobada bloguera a Benifallet Octubre 2014

Aquest cap de setmana ha estat molt especial, gràcies a l'Olga del blog La cuina de l'Olga que ha organitzat una trobada de bloguers a Benifallet, poble on va néixer el seu company, en Joan Salvador, que ens ha fet de cicerone d'excepció durant tot el dia.

La vila de Benifallet està situada a la comarca del Baix Ebre, encaixada entre la riba del riu Ebre i la Serra de Cardó. La seva ubicació privilegiada ha fet que avui en dia puguem gaudir d'un important patrimoni històric i natural, una part del qual vam poder visitar guiats pel Joan Salvador, un enamorat de la seva terra.

Vam poder visitar la part antiga del poble: els seus carrerons, l'Església, l'Ermita i el Calvari, i gaudir  d'unes vistes esplèndides de la vila, amb els Ports de Tortosa-Beseit de fons. Després vam baixar fins a la riba, i vam navegar pel riu Ebre, en llagut, fins divisar el castell de Miravet. Quines vistes més impressionants!

A banda de la seva història, Benifallet també té un bon rebost, i en vam poder gaudir, al matí, tastant la seva rebosteria: el cóc borratxo, el braç de gitano i els famosos pastissets que, des dels anys 60 s'elaboren artesanalment al forn del poble, el Forn La Campana. També van poder gaudir d'una presentació dels productes de La Masrojana, una empresa familiar del Masroig, un poble proper a Benifallet, que es dedica a la comercialització de productes derivats de l'oliva, i que ens va obsequiar amb un fantàstic lot dels seus productes.

I per dinar ens van traslladar fins al Restaurant Pepo, on el seu xef, Josep Vallespí ens va delectar amb un menú espectacular, on el producte de proximitat va ser l'estrella, com la botifarra negra de Benifallet, les carxofes del Delta , les cloïsses de l' Ampolla o els vins de la Terra Alta.

No vull oblidar que, abans de marxar, Glòria de Glòria Cookies ens va regalar un estoig amb unes galetes boníssimes fetes expressament per l'ocasió, i l'Olga va voler que marxessin amb un record de Benifallet, els seus famosos pastissets de cabell d'àngel, per fer-nos, totes dues, la tornada més dolça.

Com us deia al començament, va ser un gran dia, i gaudit en la millor companyia; la companyia d'una colla de persones, amb un interès comú per la gastronomia, amb les que aquesta trobada bloguera - adaptant la famosa frase final de la pel·lícula Casablanca- ha estat l'inici d'una gran amistat....!

Una abraçada molt forta, amics!

14 comentaris:

1. Yo hice el trayecto en kayak desde Miravet hasta Benifallet y es precioso. Estupendas las fotos y se ve que lo habeis pasado muy bien! Un besito

ResponElimina
  2. Lo mejor es conocer a personas que hace tiempo sigues por Internet! Nos lo pasamos muy bien!!

3. Anna!!! Què ben explicat!!! I, sí, el millor de tot és posar cara a als blocs que seguim i iniciar un llarg camí d'amistat!!! Moltes gràcies per haver vingut de tan lluny!! Sense vosaltres no hagués estat possible!!! Petons!!!!!
    Olga

ResponElimina
  4. Qué bonito!! tengo ganas de conocer esa zona. Me alegro que lo pasárais genial.
    Un beso.

Respostes
    1. Seguro que te encantaría y además se come muy bien😉 !

Elimina
  5. Amb aquesta entrada segur que Benifallet rep més visitants les pròximes vacances...!!! Una gran descripció d'una zona preciosa de la nostra terra! I jo com tu...penso que va ser la primera de moltes grans trobades amb gent a la que m'uneix la gran passió de la cuina!!! Petonarros Anna i Jordi!!!

Respostes
    1. I la xocolata, no te n'oblidis de la xocolata!....

Elimina
  6. Fantasticament explicat, Anna. Va ser un día fantàstic i molt ben preparat. La Olga i el Joan, uns grans anfitrions. El poble i la pasejada per el riu, una delicia i trobar-nos tots i poger conèixer- nos i parlar amb totom, molt enriquidor.
    Molts petons

Respostes
    1. Sí que va ser un gran dia! Perquè vam tenir uns grans amfitrions! Una abraçada!

Elimina
  7. Conec el restaurant Pepo, es menja molt bé i Benifallet es preciós, un dia magnific vareu passar!

Les receptes que m'agraden

Respostes
    1. Ens van tractar molt bé! Ens hem quedat amb ganes de repetir!

Elimina
  8. Ja veig que em vaig perdre una trobada fantàstica! m'hagués agradat venir i tornar a coincidir amb vosaltres i amb l'Olga entre altres, i conèixer les cares noves... però ho haurem d'aplaçar per la propera! un petó!

Respostes
    1. Llàstima que no puguessis venir! A veure la pròxima vegada!! Una abraçada!