Foodies Experiencies amb Josep Pelegrín.

EL dimarts 27 de juny es va celebrar la 5ª i última ponència del projecte Foodies Experiencies, una iniciativa de l'Agència PurpleBlue Comunicación per donar a conèixer als joves estudiants d'Hosteleria i Restauració, i a altres persones interessades en la gastronomia, aquest món de la ma de professionals del sector. Aquesta temporada han passat pel Foodies Experiencies l'Ada Parellada, en Toni Rodríguez, Javier de las Muelas, Christian Escribà i en l'última sessió, el sommelier Josep Pelegrín, que va compartir amb els assistents la seva passió pel món del vi.

En Josep Pelegrí, al que ja des de petit li agradava trastejar amb estris de cuina, va començar els seus estudis de cuina a l'escola d'Hosteleria Joviat de Manresa. Aviat va passar a estudiar Sala, ja que li agradava relacionar-se amb la gent i no estar tancat entre les quatre parets d'una cuina.


La seva primera experiència laboral va ser ni més ni menys que al Bulli, l'any 1999. Des d'aleshores no ha parat de formar-se i de llegir tot allò relacionat amb el món del vi. Tampoc ha parat de viatjar sempre que pot perquè, segons ell, és quan veus com s'elabora el vi, quan arribes a conèixe'l. A més descobreixes les emocions, els somnis i les hores de treball que hi ha darrera de cada ampolla. També és molt important visitar les vinyes, perquè és l'inici de tot plegat.

Actualment compagina la seva feina de sommelier amb les classes que imparteix a l'Escola Joviat. Nomenat millor sommelier de Catalunya l'any 2014 i 2015, va ser elegit millor sommelier d'Espanya l'any passat.


Després de l'entrevista, es va obrir el torn de preguntes. Sobre la tècnica de tast va dir que "a veces nos distraemos con la técnica y obviamos el mensaje oculto de un vino, que solo podemos detectar y disfrutar si somos curiosos. Aunque es cierto que conforme van pasando los años, los pasos a seguir van olvidándose y te quedas con lo esencial, el tema olfativo, gustativo y visual...".

Va donar també el seu parer respecte al vi rosat, que va defensar perquè "todo vino tiene su momento" i perquè moltes persones entren en el món del vi de la ma de vins com el Lambrusco rosat. Davant de la qüestió de perquè la gent jove no beu vi, va destacar el fet de que a vegades es comença per vins massa potents i s'envolta tot plegat de masses tecnicisme, quan realment l'important és que t 'agradi el vi i gaudeixis bevent-lo.

Quan se li va demanar el seu parer sobre el treball que estan duent a terme els elaboradors de vi al territori espanyol, va dir que segons "la zona en la que nos encontremos vemos que se hacen más cosas para promover o alcanzar nuevos restos. Hay gente joven que está trabajando muy bien, con una filosofía muy lógica y sobre todo ecológicos, para mí esto último es muy importante, no dañar la tierra, es vital” .

A nivel internacional, “Tenemos fama de baratos, es así, aunque hay una parte positiva entre comillas respecto a la relación calidad precio; encuentras a un mismo precio un vino español que un francés, pero a nivel de datos, la media de venta del litro de Champagne es de 4 a 5 euros cuando el Cava es de 1,10 o 1,15 euros. En parte esto ocurre porque en España se producen muchos litros y por eso se venden más baratos. No obstante en Cataluña hay muchos proyectos de bodegas muy interesante, gente que hace cosas espectaculares, igual que en Galicia, es brutal a nivel de vinos, como también ocurre en La Rioja.”

Per últim i sobre la polèmica sobre si taps del suro o taps de rosca, va declarar estar a favor d'un i de l'altra depenent de cada vi i del seu procés d'elaboració.


I per finalitzar, vam gaudir d'una cata de quatre vins del Penedès, elaborats per cellers pertanyents a l'Asociación Qalides: Avgvstvs Xarel.lo Microvinificació 2016, Jean Leon Viña Gigi 2015, elaborat amb Chardonnay, Gran Caus Rosat 2016, monovarietal de merlot, i Albet i Noya Belat, celler precursor en l'elaboració dels vins ecològics a l'estat espanyol, que està portant a terme un projecte de recuperació de varietats antigues, entre les que s'inclou aquesta varietat, que han anomenat Belat.

Espero que el proper curs, ens porti moltes més Foodies Experiences.

2 comentaris:

  1. Molt interessant poder gaudir de la presència de gent amb tanta passió, oi?
    Air mateix he llegit que el cava era el nou vi de moda a París, 14€ la copa com aperitiu...
    Potser ens comprem unes ampolles aquets estiu i montem un xiringuito :O)
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan vinguis de vacances, sí que seria una bona idea que te'n portis un bon carregament cap a dalt!!

      Elimina